Recent
De maak(onderzoeks)ruit in de educatieve praktijk
In de masteropleiding Kunsteducatie gebruiken studenten bij de oriëntatiefase van hun ontwerponderzoek de maak(onderzoeks)ruit: om letterlijk een gemeenschappelijk speelveld voor zich te hebben, een gezamenlijke taal te kunnen bezigen en hun activiteiten te ‘plotten’ op wat zij doen.
Verzamelen, zoeken, kneden, gelaagdheid
De artistieke praktijk van Annemiek resulteert in tekeningen en schilderijen, vaak portretten van mensen. Haar werk gaat over dat er altijd meer voelbaar is dan wat men kan zien bij de ander, door de gelaagdheid van de psyche. Ze werkt… Lees verder
Beperkingen starten de motor
Het werken met beperkingen leidt bij Albert tot een bepaalde opzet en invulling van zijn muziekopdracht.
Nooit een blanco start
Marcel werkt niet lineair. In zijn zelfgecreëerde universa van afbeeldingen, inspiratie en reeds gemaakt, vaak onaf werk zoekt hij steeds weer een prikkel om op door te gaan. Hij werkt het tegenkomen van de prikkel in de hand door al… Lees verder
Voorwaarden creëren om dat korte moment van vliegen tot zijn recht te laten komen.
Voor Sander is het van belang zich te bevinden in een tussenstaat waarbij het ‘nog-niet-weten’ essentieel is. Dat juiste moment ontstaat maar weinig, het is een zoektocht en vaak gebeurt dit in een kort moment. Dat moment van opperste concentratie… Lees verder