Arja Veerman

Arja Veerman is onderzoeker, onderwijskundige en docent ontwerponderzoek. Daarnaast schrijft zij enigszins onregelmatig een (kinder)boek. Arja is geïnteresseerd in hoe onderzoek in dienst kan staan van de praktijk, en tegelijk een soort van kennis kan opleveren die voor andere beroepsbeoefenaars bruikbaar is en waar op kan worden doorgewerkt. In het verleden is Arja gepromoveerd op een onderwerp dat over samenwerkend leren ging, via internet. Ook heeft zij vanuit verschillende organisaties en functies veelvuldig gewerkt als docent, onderzoeker, adviseur en didactisch ontwerper. Zij een getraind oog voor het waarnemen en optimaliseren van gedrag, processen en interacties in de praktijk.

Het verwerken van dialogen tot makersverhalen

Maakonderzoek, Werkwijzen 5 november 2020

Het verwerken van de op video of audio opgenomen makersdialogen tot leesbare makersverhalen vraagt naast ruimschoots ontwikkelde schrijfvaardigheden om een kritische vorm van betrokkenheid. Vragen moeten kunnen worden beantwoord, zoals: welke fragmenten in het gesprek hebben betekenis in relatie tot… Lees verder