Middelen voor gat in de markt
Guido probeert met zijn producten in te spelen op wat zijn potentiële koper hip of leuk zou vinden en dus zou willen kopen. Daarnaast is de productionele kant belangrijk. Hij wil het liefst zo veel mogelijk zelf produceren, ook al betekent dat, dat hij afhankelijk is van het aanbod van anderen.
“De zus van mijn vriendin heeft een tijdje Nederlands design verkoopbedrijf Bijzondermooi gerund. Toen vroeg ik haar: wat verkoopt er nou goed en wil iedereen hebben? Haar antwoord was: vogelhuisjes. Dat was voor ons een aanleiding om ook een vogelhuisje te ontwerpen. Wat kon je er mee doen? Zonnepaneeltje is wel hip tegenwoordig. Maar wat doe je met die energie dan? Toen dachten we: een klein kookplaatje voor het eitje, dat had ik graag gewild, maar dat ging niet. Uiteindelijk hadden we dan bedacht dat het stokje, dat is van plastic en moet dan maar licht geven met een LEDje. De vogelhuisjes werden veel verkocht en die maakten we allemaal zelf. Die electronica… we zijn geen echte ondernemers dus we wilden niet 1000 keer iets laten maken in China. Dus we reden naar de Action. Kochten alle verlichting met zonnepanelen voor de tuin op, sloopten die uit elkaar en bouwden ze in die vogelhuisjes in en verkochten ze voor veel meer. Er was een nadeel; er was gaan stabiele bron voor materiaal, omdat we afhankelijk werden van het aanbod van de Action. Soms was het er niet of was het systeempje net veranderd, wat een ellende, dus daar zijn we mee gestopt.”